Fundacja rodzinna, sukcesja biznesu


Usługi na Platformie Obsługi Prawnej i Podatkowej Online, z zakresu fundacji rodzinnej i sukcesji biznesu, to rozwiązania przygotowane zarówno dla osób fizycznych, które chcą zabezpieczyć posiadany majątek dla przyszłych pokoleń lub przeprowadzić sukcesję biznesu, jak również usługi oferowane dla przedsiębiorców, dotyczące bezpośrednio prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

W ramach dostępnych usług, oferujemy zarówno porady prawne jak i podatkowe, związane z założeniem fundacji rodzinnej, konsultacje dotyczące dziedziczenia i sukcesji biznesu, jak również zapewniamy pomoc prawną polegająca na przeprowadzeniu Cię przez proces, w wyniku którego zostaje powołana do życia fundacja rodzinna lub przeprowadzone zostanie sukcesja biznesu. Fundacja rodzinna czy fundacje rodzinne są bowiem jednymi z narzędzi do przeprowadzenia sukcesji biznesu, rodzinnego majątku inwestycyjnego jakimi dysponują przedsiębiorcy lecz nie jedynymi. Celem sukcesji biznesu jest aby członkowie rodziny przejęli zarządzanie firmą rodzinną, a fundacja rodzinna jest jednym z dostępnych narzędzi. Oferowane przez nas rozwiązania przygotowane w uzgodnieniu w fundatorem umożliwią płynne przeprowadzenie sukcesji biznesu.

Platforma usług doradztwa prawnego i podatkowego

Kompleksowa obsługa fundacji rodzinnej przez doświadczonych prawników

Co więcej, oferowane przez nas usługi pozwolą Ci również na zabezpieczenie Twojego przedsiębiorstwa, prowadzonego w ramach jednej ze spółek osobowych, jak również spółki z o.o., która posiada osobowość prawną na wypadek sytuacji nadzwyczajnych, losowych.

Usługi te, pozwolą Ci na podjęcie decyzji, w zakresie najlepszych rozwiązań w Twojej spółce, na wypadek niespodziewanych okoliczności losowych, które uniemożliwiają bieżące zarządzanie działalnością firmy. Rozwiązania te pozwalają członkom rodziny na przejęcie bieżącego zarządzania działalnością przedsiębiorcy i umożliwiają podejmowanie decyzji w sytuacjach losowych, które - jak doświadczenia wskazują - mogą dotknąć każdego.

Fundacja rodzinna - usługi prawne

W ramach usług dotyczących fundacji rodzinnej, możesz skorzystać z porady doświadczonych profesjonalistów, prawników, doradców podatkowych, którzy w trakcie godzinnej wideokonferencji lub spotkania odpowiedzą na Twoje wszelkie wątpliwości i pytania z zakresu założenia, działalności fundacji rodzinnej, praw i obowiązków fundatora, wniesienia mienia, organizacji przedsiębiorstwa, uprawnień przysługujących rodzinie, świadczeń na rzecz beneficjentów lub sukcesji i dziedziczenia oraz zachowku.

Co więcej, nasze usługi to także kompleksowa pomoc, dzięki której powołasz do życia podmiot, którego celem jest zabezpieczenie sukcesji rodzinnego majątku inwestycyjnego jakim jest fundacja rodzinna.

Konsultacje przy ustanowieniu fundacji rodzinnej

W zakresie świadczonych przez nas usług masz możliwość wyboru:

  1. Porady podatkowej - w trakcie, której poznasz możliwe rozwiązania podatkowe jakie da Ci założenie fundacji rodzinnej przy uwzględnieniu stopnia pokrewieństwa beneficjenta względem fundatora i wypływające w związku z tym konsekwencje na gruncie regulacji podatkowych, w tym w zakresie opodatkowania podatkiem dochodowym oraz podatkiem od spadków i darowizn. Co więcej, podczas spotkania, doradca podatkowy odpowie również w kontekście podatkowym na pytania o działalność pożytku publicznego oraz wszelką inną działalność fundacji rodzinnej;
  2. <Porady prawnej - podczas której, dowiesz się jakie korzyści wiążą się z działalnością fundacji rodzinnej, w szczególności dla fundatora i członków rodziny fundatora. Co więcej, dowiesz się jaką działalność może prowadzić fundacja rodzinna, uzyskać poradę w zakresie mienia wniesionego na pokrycie funduszu założycielskiego fundacji rodzinnej, co oznacza zakaz prowadzenia przez fundację rodzinną działalności gospodarczej określonego rodzaju, kto odpowiada za zobowiązania fundacji rodzinnej i jaką rolę pełnią członkowie zarządu fundacji oraz w zakresie świadczeń na rzecz beneficjenta, beneficjentów, jakie uprawnienia może zastrzec na swoją rzecz fundator.
  3. Porady prawno-podatkowej - w ramach której, w spotkaniu z Tobą uczestniczyć będzie adwokat lub radca prawny oraz doradca podatkowy, łącznie, którzy odpowiedzą na Twoje wszelkie pytania oraz wątpliwości związane z fundacją rodzinną zarówno w kontekście prawny i podatkowym;
  4. Konsultacji - w ramach, których omówisz z doświadczonym adwokatem lub radcą prawnym, zagadnienia z zakresu sukcesji, dziedziczenia, prawa do zachowku oraz zabezpieczenia prowadzonej przez Ciebie działalności gospodarczej na wypadek śmierci - przybliżymy Ci w tym zakresie tematykę związaną z zabezpieczeniem majątku rodziny, tak aby kolejne pokolenia mogły się czuć bezpiecznie.

Założenie fundacji rodzinnej

W pierwszej kolejności, wskazać należy, że w ramach oferowanych przez nas usług, otrzymasz pomoc prawną przy ustanowieniu fundacji rodzinnej w formie aktu notarialnego - w ramach dwóch dostępnych w tym zakresie pakietów usług, dotyczących założenia fundacji rodzinnych.

W ramach każdego z dostępnych pakietów pomagamy naszym klientom w podjęciu właściwych decyzji, w oparciu o ich indywidualną sytuację, a także sytuację ich członków rodziny, w stworzeniu właściwych, dopasowanych do potrzeb danego klienta rozwiązań w akcie założycielskim fundacji rodzinnej, jak również w statucie fundacji.

Nasze usługi w tym zakresie to także przygotowanie wszelkich innych dokumentów, które są konieczne aby zarejestrować fundację rodzinną. Tym samym dbamy sporządzenie koniecznych oświadczeń organów fundacji, niezbędnych do jej wpisu do rejestru fundacji rodzinnych, jak również składamy wniosek o wpisu fundacji do rejestru fundacji rodzinnych.

Co więcej, w ramach rozszerzonego Pakietu Pełnego, nasi klienci mają zapewnione dodatkowo 4 godziny konsultacji podatkowych i prawnych w formie wideokonferencji, jak również pakiet ten obejmuje uzyskanie numeru REGON i NIP dla założonej podczas naszej współpracy fundacji rodzinnej. Składamy zatem zgłoszenie do rejestru REGON, uzyskujemy NIP i przygotowujemy zgłoszenie przez fundację rodzinną do CRBR, które następnie podpisuje i składa fundator.

Sukcesja firmy, przekazanie firmy, zabezpieczenie działalności

Usługi z zakresu sukcesji, przekazania firmy i zabezpieczenia działalności, to usługi szczególnie doceniane w firmach rodzinnych, w których przedsiębiorcy przy użyciu dostępnych rozwiązań prawnych, przy pomocy czynności prawnych, chcą zabezpieczyć przyszłość swoją i swojej rodziny.

Usługi oferowane na Platformie Obsługi Prawnej i Podatkowej Online, dotyczące sukcesji firmy i zabezpieczenia działalności gospodarczej to usługi skierowane do właścicieli spółek handlowych oraz osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, którym zależy na zabezpieczeniu prowadzonej działalności na wypadek zaistnienia zdarzeń losowych, a także na przekazaniu firmy w ręce następców prawnych.

Zabezpieczenie działalności gospodarczej

W ramach usług oferowanych przez Kancelarię uzyskasz podczas godzinnej wideokonferencji poradę prawną udzieloną przez doświadczonego adwokata lub radcę prawnego, dotyczącą możliwych rozwiązań w przypadku zaistnienia w spółce prawa handlowego sytuacji nadzwyczajnych związanych ze zdarzeniami losowymi takimi jak choroba, śmierć lub zaginięcie wspólnika lub członka organu spółki, właścicieli (gdy przedsiębiorca jest osoba fizyczna).

Kancelaria zapewnia również możliwość analizy indywidualnej sytuacji danego przedsiębiorstwa - spółki z o.o., spółki jawnej, komandytowej lub partnerskiej, jak również grupy spółek - w oparciu o przedstawione przez Ciebie informacje, dokumenty i przeprowadzone konsultacje. W oparciu o nie doświadczony radca prawny lub adwokat przedstawi Ci podczas wideokonferencji wnioski z dokonanej analizy i możliwe rozwiązania, zapewniające zabezpieczenie Twojej działalności na wypadek zaistnienia sytuacji nadzwyczajnych.

Konsultacje i doradztwo w zakresie sukcesji

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferujemy na Platformie Obsługi Prawnej i Podatkowej Online także usługi, w ramach których podczas wideokonferencji z adwokatem lub radcą prawnym specjalizującym się w zakresie sukcesji biznesu, poruszysz kwestie dotyczące zagadnień z zakresu dziedziczenia, zabezpieczenia działalności spółki na wypadek śmierci czy niezdolności do pracy wspólników lub organów.

Podczas odbytych konsultacji uzyskasz odpowiedzi na pytania dotyczące dziedziczenia majątku, sporządzenia testamentu i przekazania posiadanych aktywów na podstawie zapisu windykacyjnego. Doświadczeni prawnicy przybliżą Ci również aspekty związane z zachowkiem, a także wyjaśnią jakie konsekwencje niesie za sobą pominięcie w testamencie spadkobiercy ustawowego.

Co więcej, w ramach konsultacji, doświadczony prawnik wskaże Ci także na możliwości dotyczące wniesienia majątku do fundacji rodzinnej, a następnie rozdysponowania majątku fundacji rodzinnej na rzecz beneficjentów w ramach przysługujących im świadczeń, czy też w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej.

Zarząd sukcesyjny

Oferowane na Platformie Obsługi Prawnej i Podatkowej Online usługi są skierowane także do przedsiębiorców prowadzących działalność jednoosobową gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jak również tych, którzy prowadzą przedsiębiorstwa w formie spółki cywilnej.

Osoby prowadzące działalność we wskazanych formach, dzięki oferowanym przez nas usługom mają możliwość odbycia konsultacji z doświadczonym adwokatem lub radcą prawnym dotyczących sposobu powołania, roli i zadań zarządcy sukcesyjnego w JDG oraz w spółce cywilnej. Podczas godzinnej wideokonferencji odpowiemy na wszelkie pytania związane ze wskazaną tematyką.

Podczas konsultacji dowiesz się m.in. czy zarządca sukcesyjny musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, czy zarządca ma prawo zarządzać majątkiem firmy za życia przedsiębiorcy i co stanie się z przedsiębiorstwem, w sytuacji śmierci przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, jeśli przedsiębiorca nie wyznaczył zarządcy sukcesyjnego.

W ramach oferowanych na Platformie usług, pomożemy Ci również ustanowić zarządcę sukcesyjnego, poprzez przygotowanie wszystkich koniecznych dokumentów oraz dokonanie zgłoszenia do CEIDG. A wszystko to sprawnie i bez zbędnego zaangażowania z Twojej strony.